נכתב ע"י ד"ר ערן פרמון בעל רשיון מטעם משרד הבריאות לישראל הבעלים של מרפאת מאלו קליניק

טיפולי שיניים לפעוטות לילדים ולנוער

טיפולי שיניים לפעוטות לילדים ולנוער

במרפאתנו ניתנים טיפולי שיניים לילדים על ידי מומחה ברפואת שיניים לילדים. החל מבדיקות של תינוקות בגיל שנה לצורך בדיקת התפתחות תקינה, דרך בדיקות שגרתיות אשר ירגילו את הילד לרופא השיניים ולסביבת המרפאה וכלה בטיפולים משמרים מחומרים אסתטיים במקרים של עששת. 

ילדים ובני נוער יכולים להיתקל באתגרים רבים ומגוונים בבריאות השיניים עם התבגרותם, לכן חשוב לעזור להם לשמור על בריאות הפה. אפילו תינוקות יכולים לסבול מעששת. שינה של תינוק עם בקבוק עלולה לפגוע בשיניים שלו. סוכרים ממיץ או מחלב שנשארים על שיני התינוק במשך שעות יכולות לפגוע באמייל (שכבת השן המגנה מפני עששת). כשזה קורה, השיניים הקדמיות יכולות להיראות צהובות וחורים עשויים להיווצר בהן, ובמקרים חמורים יתכן שיהיה צורך לעקור את השיניים האלה. 

טיפול בחורים ועששת


קרוב ל
20 אחוז מהילדים יסבלו מעששת. אם החורים אינם מטופלים, הם עלולים לגרום לזיהומים, כאבים ובסופו של דבר לאובדן שיניים. ניתן למנוע חורים עם היגיינת שיניים נאותה, יחד עם הגבלת האוכל והמשקאות המסוכרים. לילדים קטנים יותר, ישנם חומרי איטום שהרופא יכול לשים כדי לעזור במניעת חורים. טיפולי פלואוריד יכולים גם הם לעזור. אם העששת במצב מתקדם, מילוי החור ואף טיפול שורש עשויים להידרש להצלת השן. 

טיפול במחלות חניכיים לילדים


דלקת חניכיים היא סוג קל של מחלת חניכיים, ואילו פריודונטיטיס היא סוג מתקדם יותר של מחל
ות חניכיים שבהן החניכיים נדבקות ויכולות בסופו של דבר לגרום לאובדן שיניים. אצל בני נוער, גיל ההתבגרות יכול להפוך אותם לרגישים עוד יותר למחלות חניכיים, ולכן חשוב ללמד את ילדיכם היגיינת פה טובה. רופא שיניים יכול לשפר את בריאות החניכיים של ילדיכם באמצעות אנטיביוטיקה, ניקוי עמוק, שטיפה או סוגים אחרים של תרופות וטיפולים. 

שיניים צמודות או עקומות


בעיית
 שיניים זו נפוצה נוסף בקרב ילדים ובני נוער כאשר השיניים עקומות או צמודות מדי. זה קורה מכיוון שאין מספיק מקום, מה שמביא לצפיפות, או שיש יותר מדי מקום, מה שמביא לריווח יתר בין השיניים. מלבד הסוגיות הקוסמטיות, השיניים נתונות לשחיקה בטרם עת ולבעיות דנטליות נוספות. אורתודנט יכול לעזור להתאים מחדש את שיני ילדיכם. 

בדיקות וטיפולי שיניים נפוצים לתינוקות, ילדים ובני נוער

  • טיפולי פלואוריד: פלואוריד מסייע במניעת עששת על ידי הפיכת השיניים לעמידות יותר בפני התקפי חומצה מפלאק, חיידקים וסוכרים בפה. ילדים יכולים לצרוך פלואוריד דרך מי ברז, משחת שיניים עם פלואוריד, שטיפת פה וטיפולים שנעשים על ידי רופא שיניים. 
  • חומרי איטום. בזמן צחצוח וחוט דנטלי מסירים רובד מהשטחים החלקים של שיני הילדים, זה יכול להיות קשה לנקות כתמים קשים לגישה, כמו בשיניים טוחנות או שיניים אחוריות. רופא השיניים יכול למרוח חומרי איטום כדי לעזור לפעול כמחסום בפני רובד וחומצות באזורים פגיעים אלה על משטח הלעיסה של השן. זהו הליך פשוט ללא כאבים שאינו דורש הרדמה וניתן לשים אותו על כל שן תוך מספר דקות. חומרי איטום יעילים ביותר כאשר שמים אותם על שיניים קבועות מיד לאחר בקיעתן. חומרי איטום אינם הכרחיים לכל ילד, לכן הקפידו להתייעץ עם רופא השיניים. 
  • צילומי רנטגן. אלה כלים חשובים שעוזרים לרופא השיניים לפקוח עין על הנעשה בתוך הפה. צילומי רנטגן בטוחים בדרך כלל לילדים, אך רופאי שיניים צריכים להשתמש בהם כמה שפחות כדי לקבל את המידע הדרוש להם. לילדים עם סיכון גבוה לעששת מומלץ לעשות בדיקות רנטגן כל שישה עד 12 חודשים. ילדים עם סיכון נמוך לעששת יכולים לעשות צילומי רנטגן בתדירות נמוכה יותר, כל 12 עד 24 חודשים. 

למידע נוסף תוכלו להתקשר אלינו: 03-5470755

דילוג לתוכן